Tämän sivuston selaaminen ja kaikkien toiminnallisuuksien käyttö edellyttää Javscriptin sallimista selaimessa. Ohjattu esittely

Voit katsoa lyhyitä esittelyvideoita, joista näet muutamia tavanomaisia GymXcelin käyttötilanteita.

Tuplaklikkaa videota tai paina videon oikean alakulman laajennuspainiketta laajentaaksesi videon kuvaruudulla.

Viimeisimmän harjoitusmuistion avaaminen

  • Viimeisin harjoitusmuistio avautuu tavallisesti Tallenna - Harjoitusmuistiot -valinnalla
  • Videolla näytetään miten muutamassa sekunnissa voit avata viimeisimmän harjoitusmuistion GymXcelin oikopoluista, kun käyttäjätunnuksesi on tallennettu selaimeen ja et ole vielä kirjautuneena sivustossa

Harjoitustietojen syöttö

  • Kopioidaan edellisen kerran harjoitusmuistio pohjaksi Kopioi-toiminnolla
  • Siirrytään päivän muistioon ja käynnistetään Salimoodi-painikkeella sarjojen ja toistojen syöttö. Päivitetään kahden ensimmäisen harjoitusliikkeen suoritustiedot. Helppoa ja nopeaa
  • Huomioi, että syöttö toimii esimerkiksi älypuhelimen kapeammalla näytöllä samalla tavalla kuin videon leveämmällä näytöllä. Voit liikkua Salimoodissa harjoitusohjelman läpi nuolinäppäimillä harjoittelun aikana

Harjoitusmuistion tekeminen edellisen pohjalta

  • Huomaa kopioinnista saatava nopeushyöty!
  • Kopioidaan edellisen treenin muistio pohjalle, sillä treeni oli samankaltainen, ohjelman mukainen
  • Muokataan esimerkinomaisesti yksi harjoitus: poistetaan harjoitus, valitaan toinen tilalle, päivitetään sarjat, toistot ja käytetyt painot, talletaan muistio

Harjoitusohjelman kopiointi harjoitusohjelmakirjastosta

  • Lähtötilanteessa olet kirjautuneena GymXceliin ja olet Salitilassa
  • Harjoitusohjelmakirjasto löytyy Opi - Harjoitusohjelmakirjasto -valinnalla kaikille yhteisistä tiedoista
  • Kopioinnin jälkeen se löytyy luonnoksena Tallenna - Harjoitusohjelmat -valinnalla henkilökohtaisista harjoitusohjelmistasi, jossa voit edelleen muokata sitä halutessasi. Ravintosuunnitelmakirjaston käyttö toimii vastaavasti Opi - Ravintosuunnitelmakirjasto -valinnan kautta
  • Videolla näytetään miten kopioit harjoitusohjelman kirjastosta, löydät sen omista harjoitusohjelmistasi, avaat muokkaustilaan ja vaihdat yhden harjoituksen toiseen

Harjoitusmuistion muokkaus

  • Voit muokata aikaisempia harjoitusmuistioita tai täyttää uuden tyhjän
  • Videolla perustetaan uusi harjoitusmuistio kuluvalle päivälle, lisätään muutama kommentti ja suoritetut harjoitukset
  • Kiinnitä huomiota harjoitusten valintaan suosikeista, selaamalla lihasryhmittäin ja vapaasanahaulla
  • Kun harjoitukset on valittu, niiden järjestystä voidaan muuttaa raahaamalla tai valitsemalla ja painikkeita käyttämällä
  • Sarjat, toistot ja painot syötetään klikkaamalla harjoitusriviä ja syöttämällä ne lomakkeen avulla
  • Kun harjoitusmuistio tallennetaan, harjoituksen vaikuttavuustiedot lasketaan ja mahdolliset ennätykset on korostettu

Harjoitusohjelman muokkaus

  • Tehdään pääosin samalla tavalla kuin harjoitusmuistion muokkaus edellä
  • Sarjat ja toistot syötetään kirjoittamalla ja voit lisätä myös painot tai kommentteja halutessasi
  • Harjoitusohjelma voi olla jaettu usealle harjoituskerralle (sessio, harjoituspäivä)
  • Harjoituksien järjestystä voi muuttaa vastaavasti kuin muistiossa. Samoin harjoituskertojen järjestystä

Ravintomuistion muokkaus

  • Tehdään pääosin samalla tavalla kuin harjoitusmuistion muokkaus
  • Videolla perustetaan uusi ravintomuistio kuluvan päivän aamulle, lisätään muutama kommentti ja nautitut ravintoaineet
  • Ravintoaineet voidaan hakea selaamalla luokittain tai vapaasanahaulla
  • Ravintoaineiden järjestystä voidaan muuttaa raahaamalla tai valitsemalla ja painikkeita käyttämällä
  • Kun ravintomuistio tallennetaan, ravintokoostumus näytetään
  • Voit tallentaa useita aterioita samalle päivälle

Ravintosuunnitelman muokkaus

  • Tehdään pääosin samalla tavalla kuin ravintomuistio, erona on, että samalla lomakkeella syötetään eri aterioiden suunnitelmat
  • Kuvaus-kenttään voi kirjoittaa ravintoaineista tai aterian valmitusohjeita

Harjoittelun analysointi

  • Analysoi-valikko sisältää runsaasti erilaisia tietoja kehittymisestäsi, kuvaavia graafeja ja tilastoja. Videolla näytetään muutamia näistä
  • Vihreä Info-painke näyttää tietoja valitsemasi analyysin sisällöstä ja tulkinnasta
  • Useimmissa kuvaajissa voit valita tarkasteltavan aikavälin joko valikosta tai myös kuvaajassa

Blogin käyttö

  • Henkilökohtainen blogi syntyy harjoitusmuistioihin kirjoittamistasi kommenteista ja erillisistä blogikirjoituksista
  • Voit julkaista valitut blogikirjoituksesi muille nähtäväksi OPI-valikkoon
  • Blogeihin voi lisätä kuvia ja linkkejä

Harjoitusliikekirjaston käyttö

  • Harjoitusliikekirjastossa voit selata erilaisia lihasharjoitteita ja venyttelyliikkeitä
  • Voit selata liikkeitä lihasryhmittäin tai rajaamalla tarkemmin vaikutusalueeseen
  • Lisävalinnoilla voi edelleen tiukentaa haun valintakriteerejä
  • Vaihtoehtoisesti voit käyttää nimen mukaista hakua, jolloin kirjoitat osan harjoitusliikkeen nimestä hakukenttään

GymXcel pikalinkit